advertise

زیورآلات رزینی با چوب

رزین چیست؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که اصلا رزین چیست؟ رزین ماده ایست که هم به صورت طبیعی یافت می شود مانند صمغ درختان؛ و هم در آزمایشگاه به صورت شیمیایی تولید می شود. رزین های شیمیایی خود به دو نوع تقسیم می شوند؛ رزین های تک جزیی و رزین های دوجزیی. رزین های تک جزیی در مجاورت هوا خشک میشوند، اما رزین های دوجزیی برای خشک شدن نیاز به هاردنر دارند.
این دو جز در حالت عادی مایع و شفاف هستند اما هنگامی که با یکدیگر مخلوط میشوند به صورت جامد و شیشه ای در می آیند. رزین به دلیل داشتن ویژگی های خاصی مانند شفافیت، تثبیت کنندگی و ... در صنایع مختلف و همچنین هنر مورد توجه قرار گرفته است. رزین انواع مختلفی دارد که هر کدام برای مصارف مختلفی استفاده می شود. برای آشنایی با این دوره با مجموعه وود ایران همراه شوید.

زیورآلات رزینی با چوب | وود ایران

انواع رزین



رزین اپوکسی غلیظ

این نوع به دلیل شفافیت و غلظت بالایی که دارد برای مصارف صنعتی و ساخت زیور آلات بسیار مناسب است، اما باید قبل از استفاده گرم و در انتها حباب گیری شود.

رزین اپوکسی رقیق

این رزین شفافیت فوق‌العاده‌ای دارد همچنین به دلیل رقیق بودن نیاز به گرم کردن وحباب گیری ندارد و برای قالب های سیلیکونی مناسب است. 

کریستال سرورنیک

در این نوع رزین و هاردنر به صورت مساوی استفاده می شود اما به دلیل پایین بودن خاصیت گرانروی برای اشکال محدب مناسب نیستند.


محصولات و زیورآلات رزینی

همانطور که اشاره شد دست سازه های رزینی با استقبال زیادی مواجه شده و در موارد مختلف همچون وسایل منزل، وسایل دکوراتیو، زیور آلات و .... بکار میرود.
استقبال زیاد از این محصولات باعث شده که افراد زیادی علاقه به یادگیری این هنر داشته باشند، چه به عنوان سرگرمی زیبا و لذتبخش و چه به عنوان راهی برای کسب درآمد.
برای خلق این آثار زیبا همانطور که اشاره شد می توان از عناصری همچون چوب استفاده کرد که این کار الهامی از طبیعت است، زیرا که یادآور صمغ درختان به عنوان رزین طبیعی در کنار چوب میشود. محصولات چوب و رزین به دلیل زیبایی امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند.
از میان محصولات رزینی، زیورآلات رزینی چوبی امروزه به یکی از اکسسوری های مورد علاقه بانوان تبدیل شده است، و تلفیق این زیور آلات زیبا با چوب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل ساخت زیورآلات رزینی با چوب امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و میتوان با یادگیری این حرفه به درآمد مستقلی رسید.

وود ایران

زیورآلات رزینی با چوب | وود ایران

محصولات و زیورآلات چوب و رزین خود همچنین به عنوان هدیه و یادبود بسیار مورد توجه است؛ حال اگر این هدایا حاصل هنر دست خود باشد ارزش آن نزد مخاطب بسیار بیشتر می شود. به همین سبب افراد زیادی به دنبال یادگیری این حرفه هستند، در همین راستا با توجه به استقبال از این حرفه به آموزش تخصصی زیورآلات رزین و چوب پرداخته و بستری مناسب جهت خوداشتغالی به وجود آورده ایم. در آموزشگاه زیورآلات رزینی از صفر تا صد موارد لازم آموزش داده میشود، و بدون هیچ پیش زمینه شما می توانید در پایان کلاس ساخت زیورآلات چوبی به طور حرفه ای وارد این رشته شوید یا برای عزیزان خود هدایای زیبایی بسازید. در این دوره با مواد مورد نیاز و همچنین انواع و کیفیت های مختلف این مواد آشنا خواهید شد و همچنین نحوه ساخت این محصولات را از ابتدا به طور اصولی فراخواهید گرفت. حال اگر مشتاق به یادگیری این حرفه هستید اما فکر میکنید کار سختی است و یا از پس انجام آن برنمی آیید در ادامه به آموزش زیورالات رزین و چوب این حرفه میپردازیم.


آموزش ساخت زیورآلات رزین

مواد مورد نیاز برای شروع به کار به شرح زیر است:
رزین اپوکسی دوجزیی بیرنگ مخصوص قالب گیری و بدلیجات
سشوار
آب گرم
چوب بستنی یا قاشق یکبار مصرف
لیوان یک بار مصرف

مراحل ساخت زیورآلات رزینی | وود ایران

ابتدا قالب سیلیکونی را با وسایل تزیینی :گل خشک، حشرات ، یادگاری و ... پر میکنیم.
سپس رزین و هاردنر را به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم قرار داده، این کار باعث می شود حباب هایی که در زمان هم زدن ایجاد میشود به راحتی از بین برود.
حال دو جز رزین و هاردنر را با نسبتی که سازنده آن مشخص کرده با یکدیگر مخلوط کنید، این کار را باید با دقت انجام دهید وگرنه ممکن است رزین شما هیچ گاه خشک نشود.
برای اطمینان از اینکه به طور کامل این دو جز با هم مخلوط شده اند؛ به ظرف یکبار مصرف دیگری منتقل کرده و دوباره مخلوط کنید.
سپس به آرامی درون قالب ریخته و با سشوار گرم کنید. این کار سبب می شود تا رزین گرم شده و حباب های آن خارج شود.
در انتها یک ظرف بزرگ را برعکس روی قالب گذاشته تا گرد و خاک روی آن نگیرد و اجازه دهید خشک شود. برای خارج کردن آنها از قالب سیلیکونی از پشت قالب فشار وارد کرده تا از قالب جدا شود.
یک سیم باریک را حررارت دهید و با آن رزین را سوراخ کرده و به عنوان قلاب زیورآلات از آن استفاده کنید.


شما به همین سادگی توانستید زیورآلات دست ساز خود را بسازید. اگر شما هم جز افرادی هستید که به این حرفه علاقمند شده اید، میتوانید با شرکت در کلاس آموزش ساخت زیورآلات چوبی مدل های متنوعی از انواع اکسسوری های رزینی به همراه چوب را برای خود و اطرافیان خود ساخته و یا حتی به فکر کسب درآمد از آن باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.


نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.